Show menu

"Betrokken & Deskundig"

Update schade-afwikkeling; Alle zegen komt van boven

Het zal u niet ontgaan zijn, op 23 en 24 juni zijn delen van Limburg en Brabant getroffen door forse hagelbuien. De buien waren zo hevig dat er forse schades zijn ontstaan.

Op vrijdag 24 juni kwam er nog net geen rook uit onze telefooncentrale; vanaf half negen 's morgens heeft het onophoudelijk schademeldingen geregend in alle soorten en maten. 

Op dit moment staat de teller op ruim 1300 schademeldingen en de meldingen druppelen nog steeds binnen.

In een gemiddeld jaar behandelen wij zo'n 6000 schades. Deze storm doet dus een fors beroep op de beschikbare capaciteit. Wij zetten momenteel alle zeilen bij om iedereen zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Met de vakantieperiode voor de boeg had de timing van de weergoden helaas niet slechter gekund. Het kan dus zomaar gebeuren dat u langer op een antwoord moet wachten dan dat u van ons gewend bent.

Om ervoor te zorgen dat wij de schademeldingen zo goed mogelijk kunnen verwerken, vragen wij u om met een aantal zaken rekening te houden:

  • Lever de gevraagde stukken, indien mogelijk, in één keer aan 
    Denk hierbij aan foto's, offertes en nota's.
    Wij ontvangen de gevraagde stukken bij voorkeur via mail naar particulier@summa.nl of zakelijk@summa.nl

  • Vermeld bij ieder contact het schadenummer
    Vermeld dit schadenummer ook bij de stukken die u naar ons stuurt. TIP! U kunt het schadenummer ook terugvinden in uw 'Mijn polismap'. Klik hier voor de link. Of kijk hierboven bij Particulier-Klantportalen-Mijn Kluis.

De meest gestelde vragen

Inmiddels hebben wij al vele vragen ontvangen, wij zullen de meest gestelde vragen alvast proberen te beantwoorden. Klik hier voor de meest gestelde vragen bij hagelschade.

Direct zelf regelen

Ik wil:

Liever persoonlijke hulp?

persoonlijke hulp Adres en route