Heb je een vraag?

Onze klantenservice staat voor je klaar. Onder werktijd kun je telefonisch of per mail contact opnemen. Buiten kantooruren kun je je vraag stellen per mail of via ons contactformulier. Wij komen er dan zo snel mogelijk bij jou op terug.

Neem contact op Naar klantenservice particulier
scrollen

Veelgestelde vragen

Hier vind je veelgestelde vragen én de antwoorden. Heb jij een andere vraag? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij helpen je graag verder.

Een van mijn personeelsleden is ziek. Wat nu?

Je kunt eenvoudig ziek- of herstelmeldingen doorgeven via het portal van de verzuimverzekering. Kom je er niet uit of heb je hulp nodig? Bel dan 088 – 78 66 230 of mail via zakelijk@summa.nl.

Heeft deze vraag je geholpen?
Hoe kan ik de wijze van correspondentie die ik ontvang wijzigen?

Je kunt zelf aangeven of je correspondentie liever per post of per mail ontvangt. Stuur een e-mail naar zakelijk@summa.nl met de keuze en wij passen het voor jou aan.

Heeft deze vraag je geholpen?
Ik ga een bedrijf opstarten, waar moet ik rekening mee houden?

Laat je vooraf informeren over de risico’s en zaken waar je als ondernemer mee te maken kunt krijgen. Welke risico’s dat precies zijn, is volledig afhankelijk van het bedrijf dat je wilt starten en het al dan niet aannemen van personeel. We helpen je dan ook graag persoonlijk, want door jou te leren kennen, kunnen we jou optimaal helpen.

Heeft deze vraag je geholpen?
Ik heb een tijdelijke werknemer/ vakantiekracht in dienst. Moet ik diegene verzekeren voor loondoorbetaling bij ziekte?

Bij ziekte dient de werkgever het loon door te betalen. Het is daarom verstandig om de medewerker aan te melden op de verzuimverzekering via de portal van de verzekeraar. Heb je hulp nodig? Bel ons op 088 – 78 66 230 of mail via zakelijk@summa.nl.

Heeft deze vraag je geholpen?
Kan ik bij jullie een zakelijke bankrekening openen?

Ja, dat kan. We kunnen dit voor je regelen via de Regiobank. We kunnen ook een spaarrekening voor je openen. Dit kan alleen in combinatie met een betaalrekening.

Heeft deze vraag je geholpen?
Wat dekt een reisverzekering bij Covid-19?

Alle info hierover vind je hier

Heeft deze vraag je geholpen?
Welke kentekens van werk- en landmaterieel moet ik aanmelden bij de RDW?

Op de website van het RDW staat een tool waarmee je kunt bekijken welke voertuigen kentekenplichtig zijn.

Heeft deze vraag je geholpen?
Alle vragen bekijken

Reactietermijnen

We reageren zo snel mogelijk op een informatie- of wijzigingsverzoek. Je ontvangt in ieder geval binnen deze periode een reactie:

Jouw verzoek Toelichting Reactietermijn 
Meer informatie Je wilt informatie over onze producten, dienstverlening of over je eigen verzekering 2 werkdagen
Verzekering afsluiten Je wilt bij ons (via je adviseur) een nieuwe verzekering afsluiten 2 werkdagen
Iets wijzigen Je wilt iets wijzigen of aanpassen in je verzekering 2 werkdagen
Overzicht en documenten Je vraagt een overzicht, berekening of document aan 2 werkdagen
Schadeclaim of uitkering Je dient een schadeclaim in of vraagt een uitkering aan 2 werkdagen
Klacht Je dient een klacht in over onze dienstverlening Binnen 2 werkdagen ontvangt jeeen bevestiging en welke stappen we gaan ondernemen, zie ook onze klachtenprocedure
Wat klanten over ons zeggen

Er wordt goed geluisterd naar de wensen en de mogelijkheden worden duidelijk toegelicht.

star
star
star
star
star
Familie Steeghs 2021

De verwerkingstijd is naar mijn mening te lang. Tussendoor worden we wel goed op de hoogte gehouden.

star
star
star
star
star
mw. Claessens 2021

De factuur en kosten waren aan het begin uitgelegd. Prijs en kwaliteitsverhouding is goed.
Ook goede klik met de adviseur.

star
star
star
star
star
W. Coenders 2021

De hypotheekaanvraag duurde langer dan gedacht. Uiteraard was de hypotheek wat complexer dan bij niet-zelfstandigen. Over het algemeen wel zeer tevreden.

star
star
star
star
star
P. Nellen 2021

De adviseur heeft ons goed geholpen. Hij heeft alle opties goed toegelicht en uitgelegd. Hij had het wel in de gaten als we iets niet helemaal begrepen en vroeg dat ook. Geduldig en duidelijk lichtte hij dan alles nogmaals toe. Hij nam de tijd voor ons en was goed bereikbaar als we hem nodig hadden

star
star
star
star
star
Vivian 2021

Duidelijk in uitleg en onderbouwingen. Correct afspraken nakomen!

star
star
star
star
star
Nicole 2021

Perfecte uitleg en snelle reacties. In tegenstelling tot anderen waar men lang op antwoord moet wachten.

star
star
star
star
star
Paul Hagenkamp 2021

Summa treft geen blaam: overleggen/afspreken in de coronaperiode was lastig.

star
star
star
star
star
Relatie uit Meijel 2021

Deskundig advies en grote betrokkenheid.

star
star
star
star
star
Relatie uit Weert 2021

O.a. initiatief nemen v.w.b inplannen halfjaarlijks evaluatie gesprek hypotheek.

star
star
star
star
star
Relatie uit Gemert 2021

De polissen niet digitaal versturen maar per post.

star
star
star
star
star
Relatie uit Nederweert 2021

Adviesgesprekken waren met de ene persoon, de stukken kwamen uiteindelijk via iemand anders, dat was ons niet verteld. Graag hadden we dit gehoord of graag alles via 1 persoon.

star
star
star
star
star
Relatie uit Weert 2021

Je wordt er netjes te woord gestaan. En hebben ruim de tijd voor je om alles uit te leggen.

star
star
star
star
star
Relatie uit Weert 2021

Beter bereikbaar tijdes deze pandemie.

star
star
star
star
star
Relatie uit Middelaar 2021

Graag wil ik u laten weten dat mijn schade goed en snel is afgewerkt. Dit vindt ik een belangrijke reden om jullie aan te bevelen

star
star
star
star
star
Relatie uit Melderslo 2021

Wellicht soms wat sneller reageren/ iets bevestigen. Al begrijp ik dat dit lastig is op dit moment.

star
star
star
star
star
Relatie uit Tilburg 2021

Contacten verlopen goed; wordt correct geholpen.

star
star
star
star
star
Relatie uit Panningen 2021

Vanwege de goede, toegankelijke en informele begeleiding.

star
star
star
star
star
Relatie uit Afferde 2021

Wij zijn tevreden zo door gaan

star
star
star
star
star
Relatie uit Beringe 2021

Alles was prima verlopen! Leuk gesprek met de adviseur gehad.

star
star
star
star
star
Anoniem 2021

We zijn tevreden en een snelle verwerking van een schade.

star
star
star
star
star
Relatie uit Arcen 2021

Telefonisch en per e-mail goed bereikbaar en snelle afhandeling. Heel prettig contact met de medewerkers.

star
star
star
star
star
Relatie uit Overloon 2021

Ik ben al jaren bij summa en ben tevreden weet eigenlijk wel niet hoe anderen het doen

star
star
star
star
star
Relatie uit Egchel 2021

Is prima zo. Een 9 of 10 is zelden te bereiken met digitalisering, omdat te veel zaken toch heel persoonlijk zijn

star
star
star
star
star
Relatie uit Herten 2021

Communicatie goed, snelle en correcte afwerking

star
star
star
star
star
Relatie uit Bergen 2021

De kosten zijn wel wat hoog

star
star
star
star
star
Relatie uit Oostrum 2021

Betrouwbaar in de afspraken, helder van uitleg en altijd bereid tot goede adviezen

star
star
star
star
star
Relatie uit Roermond 2021

Snelle en duidelijke communicatie, snelle reactie bij schade.

star
star
star
star
star
Relatie uit Siebengewald 2021

Korte lijntjes, snelle afhandeling, vriendelijk

star
star
star
star
star
Relatie uit Melderslo 2021

Snelle en duidelijke communicatie. Polis goed leesbaar.

star
star
star
star
star
Relatie uit Kerkrade 2021

Korte lijnen. Je wordt vriendelijk en goed geholpen als er vragen of claims zijn.

star
star
star
star
star
Relatie uit Venlo 2021

Snel, makkelijk en mijns inziens zorgvuldig.

star
star
star
star
star
Relatie uit Melderslo 2021